Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Elixir II

februari 12 @ 12:00 - februari 13 @ 12:00

Foto: Malin Sjösten, copyright Studieförbunden

Elixir är en studieförbundsgemensam konferens för dig som är musikhandläggare eller verksamhetsutvecklare på något av de tio studieförbunden. Under två dagar får du ta del av ny forskning, delta i intressanta seminarier och workshops och nätverka med kollegor från hela landet.

Under två dagar tar vi oss an och diskuterar studieförbundens arbete med demokrati, mångfald och jämställdhet inom musikverksamheten. Hur kan folkbildningen och musiken nå nya målgrupper i områden där vi i dag är svaga? Hur går vi vidare för att uppnå jämställdhet i musikverksamheten? På vilket sätt är studieförbundens musikverksamhet viktig i försvaret av demokratin?

Medverkande: Ametist Azordegan (journalist), Johan Söderman (docent i musikpedagogik), Josephine Forsman (Sahara Hotnights), Azadeh Rojan Gustavsson (riksdagsledamot), Emma Knyckare och Gabriella Lönnros (Statement Festival), Amber Watts (Kulturföreningen Podium), Annelie Johansson (Nätverket 50/50), Johan Sigerud (Sensus), Linda Brandemark (Bilda Uppsala), Rodrigo Bernal (ABF), Armita Ghazinezam (Studieförbundet Vuxenskolan), Lars-Göran Karlsson (Folkbildningsrådet), Thor Rutgersson (skribent, musiker).

Elixir II 12-13 februari 2019

Börjar: