Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Folk & bildning 2018

november 6 @ 09:30 - 16:30

Välkommen till årets Folk & bildning! En dag för studieförbundens frihet och mångfald året om.

Folk & bildning är en årlig mötesplats om folkbildning hos de tio studieförbunden. Ett tillfälle att möta nya idéer och skapa nätverk samt lyssna till internationella perspektiv och jämförelser. Vi gör plats för politiska samtal, möten med deltagare, kultur och intressanta föreläsare.

I år är den amerikanske sociologen Eric Klinenberg huvudtalare. En rad andra intressanta deltagare såsom Farida Al-Abani (ledande i Streetgäris och Pensionsrättvisa), Jonna Lappalainen (doktor i filosofi och centrumföreståndare vid Centrum för praktisk kunskap, Södertörns högskola), Showan Shattak (MFF-supporter, verksamhetutvecklare social mobilisering ABF) och Stina Oscarson (regissör och debattör) kommer också att närvara under konferensen och diskutera hur vi skapar dagens och framtidens öppna mötesplatser där folkbildning kan äga rum. Skribenten Ulrika Knutson leder samtalen.

Tema för årets konferens är “Studieförbundens frihet och mångfald”. Det aktuella programmet för i år finns här. Informationen kompletteras fortlöpande!

Antalet platser är begränsat, men det finns en öppen intresseanmälan. Vi återkommer så fort vi kan ifall vi kan bereda dig plats på konferensen.

Läs om förra årets konferens.

Kulturhuset, Stockholm
Sergels torg